Miks MI? Motiveeriv intervjueerimine on minu jaoks meetod, mis üheltpoolt on piisavalt lihtsatest osaoskustest koosnev, kuid samas alati uusi väljakutseid pakkuv. Motiveerivat Intervjuuerimist praktiseerides saab kogeda, kui suur vahe on sõnade erineval moel ritta seadmisel ning see hoiab piisavat hasarti, et soovida end koguaeg edasi täiendada. Tundub, et MI-st ei tüdine kunagi.
Haridus ja töö: Oman psühholoogia doktorikraadi (2019) spetsialiseerumisega hariduspsühholoogiale. Tallinna Ülikoolis koolitan õpetajaks õppijaid sotsiaal-emotsionaalsete oskuste teemal ning töötan haridusuuringute vallas teadurina. Minu huvivaldkonnaks on teadmiste areng, motivatsiooni kujunemise toetamine ja sotsiaal-emotsionaalsete oskuste areng. Lisaks hoian enda vaimu värske Tallinna Polütehnikumis fotograafia eriala kutseõpetajana.
Kuulumised organisatsioonidesse: EMITA asutajaliige, MINT liige
Pakutavad MI teenused: MI koolitused, kodeerimine, supervisioon
Tegutsemisalad: psühholoogia, haridus, noored
Keeled, milles töötan: eesti ja inglise keel
Kontakt: elina.malleus@gmail.com; 55655630
MI CV:
Minu väljaõpe MI-s
2019 1 päev. “Lightening The Cognitive Load: MI and Cognitive Impairment”. (sept Carolyn Lemsky)
2018 2 päeva. Motiveeriv intervjueerimine gruppides (aprill kuni juuli; I. Karton)
2017 4 päeva. Motivational Interviewing Training New Trainers (sept; D. Ernst, I. Karton, I. Koikson)
2016 1 päev. Agenda mapping and MI (mai; M. Bristow)
2015 2 päeva MITI-4 (juuni, D. Ernst)
2014 1 päev The role of Motivational Interviewing in Sport, Exercise and Physical Activity (veebr, J. Breckon)
2013 3 päeva Motiveeriv intervjueerimine: treenerikoolitus (aprill kuni juuli; I. Karton, T. Jürjen)
2011 2 päeva MI edasijõudnute kursus (oktoober; I. Karton).
2011 3 päeva MI Coding, Feedback and Coaching (märts; R. Gingerich)
2011 2 päeva MI- baaskoolitus (jaanuar; I. Karton)
Läbiviidud või osaletud EMITA konverentsid, seminarid ja töötoad:
2019 MINT Forum. 26-28 septembril Tallinnas, osaleja ja töötoa läbiviija (töötoa pealkiri „The psychology of learning and MI“).
2019 Emita töötuba “ Its more than a game: The potential and limitations for MI in elite sport” Jeff Breckon ja Sebastian Kaplan 24 septembril, Tallinnas, osaleja.
2019 Emita konverents “Motiveeriva intervjueerimise areng Eestis ja maailmas” 23 septembril, Tallinnas, osaleja.
2019 Emita töötuba “ Motivational Interviewing in Schools: Helping Adolescents Grow and Change” 18 septembril, Tallinnas, läbiviija.
2017 EMITA konverents „Autonoomia austamine“ 30. septembril 2017, Tallinnas, osaleja.
2016 EMITA konverents „Motiveeriv intervjueerimine: noort toetavad valikud“, 20.mai 2016, Tallinnas, korraldaja ning töötoa: „Motiveerivad vestlused“ läbiviija.
2015 EMITA konverents „Teaduspõhine isikukesksus“, 18.juuni 2015, Tartus, korraldaja ning töötoa:“ MITI I: „Motiveeriva intervjueerimise kodeerimise süsteem: MITI 3-st MITI 4-ni“ läbiviija.
2014 EMITA konverents „Motivatsioon arengu toetajana“ 28.veebruaril 2014, Saugas Pärnumaal.
Läbiviidud MI koolitused
2021 Motiveeriv intervjueerimine: baastase. Sihtrühm psühholoogid ja psühhiaatrid. 26 ak.h.
2020 Motiveeriv intervjueerimine: algtase. Sihtrühm õppenõustajad ja koolitajad. Maht 26 ak.h.
2020 Motiveeriva intervjueerimise (MI) kasutamine õppetöös. Sihtgrupp: haridusasutuse töötajad 1 grupp. Maht 16 ak.h
2019-2020 Motiveeriv intervjueerimine. Sihtrühm vähelõimunutega tegelevad spetsialistid. 2 gruppi. Maht kokku 42 ak.h.
2019 MI harjutusõhtud Tallinnas. Sihtrühm MI algtaseme läbinud MI huvilised. Maht 10 ak.h.
2019 MI Algtase. Sihtrühm PERHi rehabilitatsiooniteenuseid pakkuvad spetsialistid. Maht 28 ak.h.
2018 Motiveeriv intervjueerimine meeskondadele. Sihtrühm Tallinna Kiirabi töötajad. Maht 7 ak.h.
2018 Motiveeriv intervjueerimine. Sihtrühm vähelõimunutega tegelevad spetsialistid. 3 gruppi. Maht kokku 42 ak.h.
2016 – 2017 Motiveeriv intervjueerimine: algtase. Sihtrühm Töötukassa karjäärinõustajad. Maht 26 ak.h.
2016 Seminar: motiveerivad vestlused. Sihtrühm Kehtna valla õpetajad. Maht 4ak.h.
2016 Motiveeriv intervjueerimine: sissejuhatus. Avatud koolitus, EMITA Kool. Maht 7 ak.h.
2016 Seminar: motiveerivad vestlused: Kiili gümnaasium. Sihtrühm Kiili Gümnaasiumi õpetajad. Maht 4 ak.h.
2016 MI algtase: INNOVE. Sihtrühm: karjäärinõustajad. Maht 16 ak.h.
2015-2016 MI algtase: „TULUKE“ – Tõenduspõhine uus lähenemine – uus koolikultuur Eestis. Sihtrühm riskilaste ja –noortega tegelevad õpetajad ja spetsialistid. Kogumaht: 56 ak.h.
2014-2016 MI tutvustavad seminarid: Ida-Tallinna Keskhaigla (ITKH). Sihgrupp: telefoniteenindajad ja pereõed; maht 6 x 4 ak.h.
2013 MI algtase: Lääne Maavalitsus; Sihtrühm: kriminaalhooldajad, noorsootöötajad; alaealiste riskilaste ja –noortega tegelevad õpetajad ja spetsialistid. Kogumaht: 24 ak.h.
2014-2018 olen andnud erinevaid suhtlemise ning motivatsiooniteemalisi loenguid Tallinna Ülikoolis, mille praktiliste harjutuste tegemisel rakendan paljusid MI põhimõtteid ning 4 akad.h ulatuses tutvustan igas loengutsüklis ka MI kui meetodi olemust.
2013-2018 olen osalenud ka erinevates projektides kodeerija ja superviseerijana. Nt Tervise Arengu Instituudi esmatasandai meditsiinitöötajate ja perearsti residentide koolitustel; Murdepunkti riskilaste ja –noortega tegelevate spetsialisteide koolitustel ning Justiitsministeeriumi kesktaseme korrektsioonitöötajate koolitustel.